پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است، گفت: اولویت اول فرمانداران باید پر کردن این پست ها باشد.

شعار سال: فهیمه فرهمندپور در دیدار با مشاورین فرمانداران شهرستانهای گیلان در امور بانوان و خانواده که در سالن شهید نورانی استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه کار در حوزه زنان دلی است، اظهار کرد: بعنوان یک بانوی ایرانی از زنانی که توان، دانش و اندیشه خود را در جهت حل مشکلات امور بانوان به کار میگیرند قدردانی میکنم.

وی افزود: همه باید توان و ظرفیت خود را در جهتی به کار گیریم که فرزندانمان و نسل بعد دنیایی را تجربه کنند که شرایط زندگی برای زنان و دختران بهتر و مطلوبتر باشد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان تصریح کرد: طبق ساختار و تشکیلات مصوب وزارت کشور در تمامی فرمانداریها، در 420 فرمانداری کارشناس امور بانوان داریم.

وی با بیان اینکه 60 درصد پستهای کارشناس امور بانوان در فرمانداریهای سراسر کشور خالی است، ادامه داد: اولویت اول فرمانداران باید پر کردن این پست‌های سازمانی ولو به شکل قراردادی باشد تا حقالزحمه این افراد از ردیف مشخص پرداخت گردد.

فرهمندپور با بیان اینکه مرکز امور زنان و خانواده در دولت قبل از فرمانداران سراسر کشور خواست یک نفر مشاور فرماندار در امور زنان انتخاب کند، افزود: این انتصابات با توجه به اینکه مراحل استخدامی را طی نکرده، هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارد لذا در پرداخت حقالزحمه با مشکل مواجه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه فعالیت کارشناسان امور بانوان در حوزههای دیگر فرمانداریها یکی از آسیبهای مهم در حوزه زنان است، متذکر شد: پیشنهاد دولت در برنامه ششم ارتقاء و توسعه ساختار در حوزه بانوان است که اگر در مجلس تصویب شود امیدواریم سایر دستگاههای اجرایی نیز بتوانند برای بانوان مشاور عنوان و پست مشخصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزار پست در سطح کشور در اختیار بانوان است که در میان دستگاههای اجرایی بی نظیر است، تصریح کرد: بهروزآوری ساختار تشکیلات استانداریها و فرمانداریها طی دو سال اخیر در کشور با کوچک شدن بسیاری از مجموعهها همراه بود، اما حوزه بانوان در استانداریها حفظ و تقویت شد.

فرهمندپور با بیان اینکه برگزاری دورههای آموزشی وظیفه مشاوران فرمانداری نیست، ادامه داد: مشاوران امور زنان در فرمانداریها میتوانند طی همکاری با دستگاههای اجرایی در زمینه برگزاری دورهها و کلاسهای آموزشی فعالیت کنند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با تاکید بر اینکه رصد وضعیت زنان در جامعه از وظایف مشاوران فرمانداران در امور زنان است، خاطرنشان کرد: مشاوران فرمانداران در امور زنان باید نسبت به شاخصهای حوزه زنان و خانواده با توجه به وضعیت جامعه، آسیبها و نقاط قوت تحلیل و ارزیابی داشته باشند و با حساسیت مسائل را رصد کنند.

وی با بیان اینکه مشاورین فرمانداران در امور زنان باید نسبت به شرح وظایف دستگاههای اجرایی آگاهی داشته باشند، تاکید کرد: مطالبه از دستگاهها و هماهنگی بین دستگاهی از وظایف مشاوران فرمانداران در امور زنان است.

وی با بیان اینکه مشاورین فرمانداران در امور زنان به حمایتهای معنوی بیشتر از حمایتهای مادی نیاز دارند، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جوانان مشکل نیستند بله راه حل هستند لذا ما باید از ظرفیت جوانان برای حل مشکلاتمان استفاده کنیم.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه در سراسر دنیا بسیاری از مسائل اجتماعی از طریق سازمانهای مردمنهاد حل میشوند، گفت: مشارکت اجتماعی فقط از طریق شغل نیست، بلکه مشارکت اجتماعی ورود به عرصه سیاست اجتماعی و تلاش برای حل مشکلات است لذا فعالیت اجتماعی و کارآفرینی باید جایگزین تلاش برای استخدام و پشت میز نشینی گردد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 95021106436:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین